Infrastrukture železnice Srbije: Nakon ugašenog požara na stanici Bor Putnička ponovo uspostavljen železnički saobraćaj

Povodom noćašnjeg požara na Železničkoj stanici u Boru, oglasilo se preduzeće Infrastrukture železnice Srbije sledećim saopštenjem….

“Sinoć, u nedelju, 23. jula 2023. godine, u 22 sata za sada nepoznata lica izazvala su požar u železničkoj stanici Bor Putnička. Na lice mesta izašle su vatrogasne jedinice, pripadnici MUP-a, kao i dežurne železničke ekipe. Na utvrđivanju uzroka požara rade pripadnici MUP-a, dok će štetu na objektu utvrditi železnička komisija.

Železnička stanica Bor Putnička za saobraćaj vozova ponovo je nakon požara otvorena za saobraćaj vozova danas u 10.35 sati.

Železnička stanica Bor Putnička nije u funkciji već skoro šest i po godina. Od februara 2017. godine ona je neposednuta i u njoj nema otpravnika vozova, niti drugog železničkog osoblja Infrastrukture železnice Srbije, da bi tri godine kasnije bila zatvorena i putnička blagajna u ovom objektu.

U putničkom saobraćaju kroz železničku stanicu Bor dnevno prolaze samo četiri voza koji saobraćaju između Zaječara i Majdanpeka, pa je u ovom objektu i železnička kompanija Srbija Vozu imala smanjene potrebe za putničkom blagajnom. Ova stanica nalazi se na svega tri kilometra od stanice Bor Teretna, u kojoj je povećan obim robnog transporta.

Nedostatak izvršnog osoblja i raspored radnika u stanicama i na lokacijama koje imaju veći prioritet, bio je razlog da u stanici Bor više nema otpravnika vozova, niti drugih železničara, a usled racionalizacije čuvarske službe na teritoriji kompanije, ovaj objekat ostao je bez obezbeđenja.

Ovakva situacija u stanici Bor Putnička, ali i u određenim železničkim stanicama širom Srbije, rezultat je nedovoljno izvršnog osoblja i sredstava za održavanje, sa kojima se železnica decenijama unazad suočava.

Infrastruktura železnice Srbije upoznata je sa problemima koji postoje u železničkoj stanici Bor i nastojala je da nađe rešenja u okviru svojih nadležnosti.

U stanici Bor Putnička nakon njenog ukidanja više puta bili su oštećeni prozori i vrata, kao i elektro relejni uređaj, pa su stručne službe Infrastrukture železnice Srbije više puta do sada bile prinuđene da obezbeđuju polomljena vrata i prozore.

I pored svega ovoga, stanica je bila najpre renovirana 2018. godine, kada je urađena kompletna rekonstrukcija krova. Nakon toga, dve godine kasnije, 2020. godine kompletno je okrečen i ofarban vestibil stanice, upravo sa ciljem da se sačuva izgled stanice i očuva železnička imovina.

Međutim, ni jedno obezbeđenje, niti zaposleni, ne mogu da sačuvaju stanični objekat i prostor koji se prostiru na skoro dve hiljade kvadratnih metara.

Objekat železničke stanice Bor je osiguran i Infrastruktura železnice Srbije podneće danas zahtev za naknadu štete, nakon čega će biti izvršena stručna procena štete izazvane požarom u ovom objektu.

Do sada su postojale inicijative i Grada Bora, ali i železnice da se u skladu sa potrebama i zakonskim mogućnostima rešava način budućeg korišćenja staničnog objekta u Boru, ali još uvek nisu realizovane.

U skladu sa važećim propisima, u železničkim objektima u kojima nema otpravnika vozova, takvi objekti ne smatraju se stanicama, već otvorenom prugom i u skladu sa tim se reguliše i odvija saobraćaj vozova u Bor Putničkoj”, navodi se u saopštenju Infrastrukture železnice Srbije.

1 Comment

  • Slobodan (GANZ) says:

    Hvala hrabrim vatrogascima i policiji koji su, rizikujući svoje živote, ugasili požar. Bor je najveći rudnik bakra u Evropi, a u njegovoj okolini leži najveća koncentracija zlata do sada poznata na našoj planeti. Počiniocima ovog zločina želim da kraj svojih života dočekaju radeći po kazni u oknima borskog rudnika usred gomile borskog bakra i zlata.

    Pozivam sve ljubitelje železnice, gradjane Bora i Zaječara i sve dobre ljude sveta da se organizujemo i da stanicu BOR renoviramo i vratimo joj stari sjaj kakav je imala u vremena kada je na njoj brujao GANZ-ov srebrnasto-plavi visokokomforni poslovni motorni voz JŽ 811/816/816/811 zastavši tu na jedan mali predah pre nego što nastavi vožnju za Rgotinu, Vražogrnac, Zaječar, Brusnik, Negotin i Prahovo Pristanište. Pruga Vražogrnac – Bor – Majdanpek – Mala Krsna je potpuno remontovana; ako obnovimo stanicu BOR stvorićemo uslove da se ponovo uvede jedan visokokomforni poslovni motorni voz Zaječar – Bor – Beograd kakav grad Bor i cela Timočka Krajina zaslužuju. Kao veliki ljubitelj železnice detaljno sam slikao, premerio i nacrtao sve stanične zgrade u Timočkoj krajini i nudim svoju pomoć time što bih projektnim biroima i izvršiocima radova na renoviranju stanice dostavio svoje crteže. Nemojte da je srušite, molim vas! Obnovićemo je!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *