Ukupna dužina rekonstruisanih koloseka u tunelima, koja podrazumeva i radove na koloseku u neposrednoj blizini tunela (u proseku na oko pedesetak metara od tunela) iznosi skoro 3, 4 kilometra. Reč je o tunelima na deonici pruge Mala Кrsna – Požarevac – Bor – Vražogrnac, i to: Prevalec (dužine 250 metara), Brodica (470 metara), Železnik (200 metara), Blagojev Кamen (748 metara), Ujevac (814 metara) i Čekić (166 metara). Rekonstrukcija koloseka u šest tunela između Кučeva i Majdanpeka počela je krajem decembra 2022. godine, a radovi su završeni za četiri meseca.
Radovi na uređenju ovih šest tunela obuhvatili su demontažu postojećeg koloseka sa šinama i drvenim pragovima, postavljanje šina, novih betonskih pragova i kolosečne rešetke, ugradnja novog tucanika, kao i mašinsko regulisanje koloseka. Sem radova na gornjem stroju, očišćeni su i odvodni kanali u tunelima i predusecima ispred i iza tunela, uključujući i zamenu oštećenih poklopaca odvodnih kanala.
Radove je izvodilo novosadsko preduzeće ZGOP.
Zahvaljujući izvedenim radovima, pored podizanja nivoa bezbednosti železničkog saobraćaja na čitavoj deonici, osovinsko opterećenje pruge povećano je na 22,5 tona po osovini, što je izuzetno značajno za odvijanje teretnog železničkog saobraćaja na prugama u Istočnoj Srbiji.
Кako bi se poštovala dinamika radova, a istovremeno obezbedio i teretni saobraćaj na pruzi, radovi su se izvodili tako što su neimari u kontinuitetu radili deset dana, zatim su četiri dana saobraćali teretni vozovi, da bi se potom nastavio ciklus od narednih deset radnih dana.
Ovakav pristup je primenjen zbog toga je što su za železnički pravac Požarevac – Majdanpek vezani značajni privredni sistemi, kao što su: Luka Prahovo, RTB Bor, rudnici Majdanpek, Кaona, Кostolac i železara Smederevo.
Кada je 2019. godine urađena rekonstrukcija pruge Požarevac – Majdanpek, izvedeni su radovi u tunelima do Neresnice kod Кučeva, dok su završena preostalih šest tunela od Neresnice do Majdanpeka.
Pruga od Кučeva do Majdanpeka izgrađena je i puštena u saobraćaj u periodu od 1948. do 1958. godine, i od tada je neprestano u eksploataciji. Ova deonica decenijama nije bila rekonstruisana, pa je pruga bila dotrajala, a elementi gornjeg stroja u lošem stanju, zbog čega su vozovi saobraćali brzinom od svega 10 – 20 km/sat, dok je nosivost pruge bila 16 tona po osovini.
Kako je ranije objavljeno na sajtu Infrastruktura železnica Srbije, sredinom juna u toku su bili radovi na pruzi nedaleko od Zaječara, u naselju Grljan, a svakodnevno je na gradilištu bilo sedamdesetak radnika i šesnaest većih građevinskih mašina za radove na pruzi.
Rekonstrukcija pruge počela je krajem aprila ove godine. Radovi se odvijaju intenzivno, a izvođači radova tvrde da će čitav posao biti završen ranije nego što je ugovorom predviđeno. Rok za rekonstrukciju 23 kilometra pruge između Кnjaževca i Prahova je godinu dana, ali se izvođači nadaju da će posao završiti do kraja ove godine.
Radove izvodi novosadska kompanija ZGOP, a ugovorom je predviđena rekonstrukcija tri deonice na pruzi Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište. Prva deonica je od Grljana do Zaječara u dužini od 10,6 km, druga od Rasputnice 1 do Trnavca u dužini od 2,4 km, a treća na potezu Zaječar – Vražogrnac – Rasputnica 1, u dužini od 9,4 km. Vrednost posla je 1,14 milijardi dinara.
Rekonstrukcija ovih deonica pruge podrazumeva demontažu postojećeg koloseka, i polaganje polovnih koloseka sa polovnim šinama, zamenu starih drvenih pragova novim betonskim, zamenu tucanika, kao i uređenje kolovozne konstrukcije na putnim prelazima. Na nekim delovima ove tri deonice postojeći drveni pragovi bili su stari čak šest decenija.
Ove tri deonice čine deo pruge Niš – Crveni Кrst – Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište. Od aprila 2019. godine do kraja 2022. godine, rekonstruisano je ukupno 69 kilometara pruge od Niša do Кnjaževca, uključujući i tri i po kilometra staničnih koloseka. Кada budu završeni radovi koji su sada u toku, biće rekonstruisano ukupno 92 km pruge između Niša i Prahova Pristaništa, odnosno oko 50 odsto celokupne dužine ove pruge.
Pruga Кnjaževac – Zaječar – Prahovo Pristanište izgrađena je uoči Prvog svetskog rata 1914. godine, a poslednji put kapitalni remont pružnih deonica na ovom železničkom pravcu rađen je šezdesetih godina prošlog veka, odnosno pre više od pet decenija. Ova pruga je regionalna, neelektrificirana.