Na telefonskoj sednici Štaba za vanredne situacije grada Zaječara, danas su poništene, odnosno stavljene van snage sve prethodne naredbe Štaba i donete nove:
1. ZABRANJUJE SE okupljanje više od dve osobe na jednom mestu u skladu sa merama Vlade Republike Srbije.
2. NAREĐUJE SE javnom prevozniku na teritoriji grada Zaječara, Nikolić prevoz d.o.o. Samarinovac (u daljem tekstu:javni prevoznik), da u potpunosti obustavi gradski i prigradski prevoz putnika i izvrši dezinfekciju objekta i perona autobuske stanice u ul. Hajduk Veljkovoj u Zaječaru.
3. Zabrana iz tač.2. ne odnosi se na prevoz radnika na osnovu ugovora o posebnom linijskom prevozu, kao i na poslodavce koji sami vrše prevoz svojih zaposlenih, te im u skladu sa Uredbom o merama za vreme vanrednog stanja nisu potrebne posebne dozvole.
Naređuje se prevozniku koji vrši prevoz radnika da preduzme sve higijenske mere i mere dezinfekcije vozila a prevoz radnika vrši u skladu sa merama zaštite koje je propisala Vlada RS.
Lica (radnici) koja koriste ovu vrstu prevoza moraju imati zaštitne maske i rukavice prilikom prevoza. Prevoznici radnika u čijim se prevoznim sredstvima zateknu putnici bez zaštitnih maski i rukavica biće isključeni iz saobraćaja i predati u nadležnost policije.
4. ZABRANJUJE SE obavljanje taksi prevoza u vreme trajanja zabrane kretanja građana prema donetim merama Vlade Republike Srbije. Taksi prevoznici su dužni da redovno vrše dezinfekciju svojih vozila kao i da prilikom prevoza nose zaštitne maske i rukavice.
5. NAREĐUJE SE Predškolskoj Ustanovi “Đulići” da prekine rad za vreme trajanja vanrednog stanja.
6. NAREĐUJE SE Centru za socijalni rad “Zaječar” u Zaječaru, kao i udruženjima građana na teritoriji grada Zaječara zatvaranje dnevnih centara i klubova za odrasla i starija lica za vreme trajanja vanrednog stanja. Ova naredba se odnosi i na klubove penzionera i sličnim organizacijama u gradu i selima, te su dužni da odmah prekinu svaku svoju aktivnost do okončanja vanrednog stanja.
7. NAREĐUJE SE prekid rada svih sportskih objekata na teritoriji grada Zaječara (sportske hale, sportskih terena, teretana i sl.) a Sportskom savezu grada Zaječara da prekine sve aktivnosti sportskih klubova za vreme trajanja vanrednog stanja.
8. NAREĐUJE SE prestanak rada svih Domova kulture i otkazivanje svih kulturnih, sportskih i turističkih manifestacija kao i proslava i zabava bilo koje vrste u vreme trajanja vanrednog stanja.
9. NAREĐUJE SE načelniku gradske uprave, svim direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da teškim hroničnim bolesnicima i licima starijim od 60 godina omoguće rad od kuće, a ukoliko je to nemoguće obezbede minimum procesa rada uz strogo poštovanje svih higijensko-tehničkih mera za sprečavanje širenja zaraze odnosno, ogranične broj ljudi u prostoriji, koriste zaštitne maske i slično. Ukoliko u ovim preduzećima ima zaposlenih koji su roditelji dece mlađe od 12 godina dužni su da jednog zaposlenog oslobode radne dužnosti za vreme trajanja vanrednog stanja radi čuvanja dece.
Ova naredba se odnosi i na druga pravna lica kao i na poslodavce kod kojih rade samohrani roditelji dece do 12 godina.
Zaposleni u gradskoj upravi, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač grad Zaječar, a čiji je bračni drug zaposlen u MUP-u, Vojsci Srbije i zdravstvenim ustanovama, a ima dete mlađe od 12 godina, oslobađa se radne obaveze za vreme trajanja vanrednog stanja, radi čuvanja dece.
10. NAREĐUJE SE direktorima javnih preduzeća, direktorima ustanova i drugih subjekata čiji je osnivač Grad Zaječar da odmah usvoje mere za sprečavanje nastanka i širenja infekcije izazvane korona virusom kod zaposlenih i korisnika usluga imajući u vidu specifičnost delatnosti, pružanja javnih usluga i ljudskih resursa kojima rukovode. Takođe su dužni da odmah odrede koordinatora koji će biti zadužen za punu primenu i sprovođenje mera na nivou preduzeća, ustanove i organicizacije.
11. NAREĐUJE SE načelniku gradske uprave grada Zaječara da matičnoj službi zabrani izdavanje bilo kojih dokumenata za lica koja su na privremnom radu u inostranstvu, odnosno lica koja nemaju stalno boravište na teritoriji grada Zaječara za vreme trajanja vanrednog stanja.
12. NAREĐUJE SE ugostiteljskim objektima (restorani, kafići, barovi, lokali i drugi ugostiteljski objekti) i tržnim centrima da prestanu sa radom. Iz naredbe se izuzimaju zdravstvene ordinacije, stomatološke ambulante i ostali zdravstveni subjekti (laboratorije, ordinacije, poliklinike, apoteke, veterinarski subijekti i sl.) koji posluju u okviru tržnih centara.
Kiocsima i lokalima brze hrane dozvoljava se prodaja hrane i to isključivo putem uslužnih šaltera (korisnici usluga ne mogu ulaziti u lokal) i dostavom na kućnu adresu, uz predhodno preduzete sve mere zaštite njihovih radnika (rukavice, maske i sl.) i uz poštovanje propisanog rastojanja od 2 metara između ljudi u redu koji vrše kupovinu.
13. NAREĐUJE SE svim maloprodajnim objektima, pekarama (osim proizvodnih pogona), kioska, objekata brze hrane kojima je dozvoljena prodaja putem šaltera i isporukom na kućnu adresu, piljarama, zanatskim radnjama, agencijama i svim ostalim prodajnim objektima da usklade svoje radno vreme prema merama koje je usvojila Vlada RS i to na sledeći način:
– od ponedeljka do petka od 7 do 15 časova
- subotom: za građane starije od 65 godina od 4 do 7 časova a za ostale građane od 8 do 12 časova
- nedeljom maloprodajni objekti ne rade.
Napred navedeni subjekti mogu da samostalno odrede radno vreme u navedenim vremenskim intervalima ili da svoje objekte potpuno zatvore.
Broj potrošača u maloprodajnim objektima može biti jedan potrošač na deset kvadratnih metara, uz poštovanje opštih mera prevencije i fizičke udaljenosti potrošača.
Snabedevanje objekata može da se obavlja celodnevno u skladu sa procedurama koje definišu kretanje lica i posebne radne naloge za zaposlena lica.
Dežurne apoteke i pogrebna preduzeća izuzimaju se od utvrđenog radnog vremena sem nedelje.
14. ZABRANJUJE SE prodaja polovne robe, garderobe i sličnih proizvoda na otvorenom i zabrana izlaganja i prodaje prehrambene robe, voća, povrća i sl. ispred maloprodajnih objekata, kioska i slično.
15. NAREĐUJE SE zatvaranje svih pijaca na teritoriji grada Zaječara za vreme trajanja vanrednog stanja, a snadbevanje građana voćem i povrćem obavljaće se preko maloprodajnih objekata i piljara.
Nalaže se JKP “Higijeni” Zaječar da fizičkim barijerama i trakama onemoguće bilo kakav pristup pijacama te da u najkraćem mogućem roku uklone tezge sa divlje buvlje pijace preko puta stare auobuske stanice u bul. Zorana Đinđića.
16. ZABRANJUJE SE rad frizerskih, kozmetičkih salona i salona za masažu kao i svih salona lepote za vreme trajanja vanrednog stanja.
17. NAREĐUJE SE prekid rada kladionicama, kazinima i ostalim pravnim licima koji organizuju igre na sreću, dečijim igraonicama i noćnim barovima za vreme trajanja vanrednog stanja.
18. NAREĐUJE SE vlasnicima prodavnica, trgovinskih objekata brze hrane, cvećarama kao i ostalima koji rade sa strankama da svim zaposlenima koji su u direktnom kontaktu sa potrošačima obezbede zaštitne maske i rukavice. Ukoliko nisu u mogućnosti dužni su da obustave rad do obezbeđenja zaštitnih sredstava.
Naređuje se svim maloprodajnim objektima da ispred svojih objekata postave dezinfekcionu barijeru (sunđer ili sl.natopljen dezinfikcionim sredstvom) kao i da svojim kupcima obezbede (ukolikko kupci nemaju sopstvene), zaštitne rukavice i maske.
Zabranjuje se svako zadržavanje ispred maloprodajnih objekata (konzumiranje pića i sličnih okupljanja) osim okupljanja u cilju čekanja reda radi kupovine uz poštovanje propisane udaljenosti.
U slučaju da potrošači/kupci ne budu želeli da se pridržavaju ovih mera vlasnici objekta ili radnici su dužni da odmah, bez odlaganja, pozovu dežurni broj komunalne policije 065/609-41-08.
Maloprodajni objekti koji se ne budu pridržavali ove zabrane kao i naredbe koja se odnosi na postavljanje dezinfekcione barijere na ulazu biće zatvoreni za vreme trajanja vanrednog stanja. Takođe, maloprodajni objekat koji primi potrošača bez zaštine maske i rukavice u objekat radi kupovine biće zatvoren za vreme trajanja vanrednog stanja.
19. NAREĐUJE SE komunalnoj policiji i inspekcijskim službama da pojačaju nadzor nad svim objektima zatvorenog tipa u skladu sa odlukom Vlade RS i ovom naredbom, te da u slučaju uvođenja kaznenih odredbi za pravna i fizička lica koja prekrše određene zabrane, najstrožije iste primenjuju.
20. NAREĐUJE SE svim udruženjima građana kao i dobrovoljnim društvima da stave na raspolaganje sve raspoložive ljudske resurse za pomoć najstarijim građanima u vidu donošenja namirnica i lekova na kuću i organizovanja lekarske pomoći. Ovi subjekti su dužni da odrede lice zaduženo za kontakt i dostave Štabu brojeve telefona na koje ih štab može kontaktirati.
21. NAREĐUJE SE Crvenom krstu da u prostorijama koje se nalaze u ul.Krfskoj uspostave call centar za pomoć u snabdevanju građana starijih od 65 godina i uspostave najmanje 3(tri) mobilne telefonske linije za ove potrebe. Ove usluge građani stariji od 65 godina mogu koristiti isključivo za snabdevanje osnovnim životnim namirnicama i lekovima jednom nedeljno.
Rad logističkih centara obavlja se celodnevno u skladu sa procedurama koje definišu kretanje lica i posebne radne naloge za angažovana lica.
22. NAREĐUJE SE komunalnim preduzećima da redovno obavljaju poslove vodosnabdevanja, čistoće, grejanja i pogrebnih usluga uz obezbeđenje zaštitnih maski, rukavica i dezinfekcionim sredstvima za zaposlene.
23. NAREĐUJE SE JKSP “Zaječar”, JKP “Vodovod”, JKP “Timok održavanje” i JKP “Higijena”, da u saradnji sa ZZJZ “Timok” Zaječar vrši redovno pranje i dezinfekciju ulica prvog prioriteta, javnih trgova i drugih javnih površina, javnih parkirališta i trgovinskih centara. Dezinfekciju vršiti pranjem ulica i aerosolnom dezinfekcijom atomizerima sredstvom nartijum hipohlorid i hlorom.
24. ZABRANJUJE SE prisustvo na sahranama u periodu trajanja vanrednog stanja više od deset osoba. Osobe koje prisustvuju sahrani moraju poštovati međusobnu razdaljinu od dva metra između sebe i nošenje propisane zaštitne opreme.
25. ZABRANJUJE SE korišćenje svih javnih površina i parkova kao i dečijih igrališta.
Zatvaraju se izletišta “Popova plaža” i “Vanjin jaz” i sva lica zatečena na njima biće sankcionisana shodno zakonu.
Park šuma Kraljevica se može koristiti u periodu od ponedeljka do petka u vremenu od 10 do 15 časova tako da se lica mogu kretati u grupi do dve osobe a rastojanje između njih ne sme biti manje od 2 metra.
Nepoštovanje ove zabrane povlači za sobom prekršajnu i krivičnu odgovornost a za nepoštovanje ove zabrane od strane maloletnog lica odgovornost snosi roditelj ili staralac.
26. VLASNICI KUĆNIH LJUBIMACA mogu izvoditi svoje kućne ljubimce svakog dana u periodu između 23 i 1 sat, kao i nedeljom od 8 do 10 časova.
Kućnog ljubimca može izvesti samo jedna osoba, u trajanju od 20 minuta, ne dalje od 200 metara od adrese prijavljenog prebivališta.
27. OBAVEZUJE SE Gradska uprava grada Zaječara da u saradnji sa call centrom Crvenog krsta u smislu pružanja neophodne pomoći u vidu dostavljanja najpotrebnijih namirnica i medikamenata formira baner na info sajtu grada Zaječara preko koga će građane informisati o svim donetim i preduzetim merama.
28. ANGAŽUJU SE poverenici civilne zaštite na poslovima zaštite i snabdevanja, shodno Zakonu o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju u vanrednim situacijama.
Naređuje se poverenicima civilne zaštite da u skladu sa svojim ovlašćenjima vrše kontrolu primene i poštavnja mera koje je donela Vlada RS kao i primenu i poštovanje naredbi koje donosi Štab za vanredne situacije Grada Zaječara.
Poverenicima će, od strane komandanta Štaba za vanredne situacije, biti izdate dozvole za kretanje u vreme policisjkog časa kako bi mogli da vrše kontrolu potšovanja primene propisanih mera i naredbi, a spisak lica kojima su izdate dozvole biće predat Policijskoj upravi Zaječar.
Štab za vanredne situacije će utvrditi izgled i sadržinu dozvole a svaka zloupotreba iste biće zakonski najstrožije sankcionisana.
Distribuciju dozvola izvršiće koordinator za ove poslove zadužen ispred Štaba za vanredne situacije.
Poverenici su dužni da svako nepoštovanje mera, odnosno naredbi ŠVS grada Zaječara prijave nadležnoj Policijskoj upravi u Zaječaru kao i Komunalnoj policiji grada Zaječara. Za nepoštovanje ove nardbe, poverenici snose punu odgovornost.
29. ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJE POSEBNO APELUJE na građane da se u potpunosti shvati i krajnje odgovorno primeni naredba Vlade RS kao i naredba ovog štaba kao i na medije da pruže pun doprinos u predstavljanju svih relevantnih mera koje imaju za cilj sprečavanje i širenje korona virusa, a sve u cilju zaštite zdravlja građana.
30. NAREĐUJE SE upravnicima stambenih zajednica (zgrada) da redovno vrše dezinfekciju javnih prostora u zgradama (zajedničkih prostorija, hodnika i gelendera) u saradnji sa ZZJZ “Timok” Zaječar, a uz pomoć agencija za održavanje higijene stambenih zajednica sa kojima su sklopili ugovore.
31. ZABRANJUJE SE vlasnicima maloprodajnih objekata da na svojim prodajnim objektima sami ističu obaveštenja o broju kupaca koji istovremeno mogu ući u objekat. Štab za vanredne situacije će maloprodajnim objektima izdati obaveštenje o broju lica koja, shodno kvadraturi lokala mogu istovremeno biti u istom.
Komunalna policija će u narednom periodu obići maloprodajne objekte na teritoriji grada Zaječara i dostaviti obaveštenje o maksimalnom broju kupaca koji mogu ući u maloprodajni objekat.
32. NAREĐUJE SE upravnicima stambenih zajednica da na ulazu u stambenu jedinicu postave dezinfekcionu barijeru (sunđer ili sl.natopljen dezinfikcionim sredstvom).
Upravnici zgrada sredstvo za dezinfekciju natrijum hipohlorit (NaOCl) mogu preuzeti u količini do 5 litara u JKP “Vodovod” Zaječar(kod portirnice) tel.019/422-041, s tim da moraju sa sobom poneti posudu za preuzimanje dezinfekcionog sredstva.
Preporučuje se vlasnicima privatnih stambenih objekata da na ulazu u svoje kuće postave dezinfekcione barijere (sunđer ili sl.natopljen dezinfikcionim sredstvom).
33. Kontrolu naredbi Štaba za vanredne situacije grada Zaječara vršiće komunalna policija, policija, nadležne ispekcijske službe i pripradnici vojske na zadatku kontrole mera vanrednog stanja.
Nepoštovanje ove naredbe povlači za sobom punu odgovornost kako matarijalnu tako i krivičnu.
Utvrđene mere ovom Naredbom primenjuju se odmah nakon usvajanja.