Istraživanje HEINEKENA: Skoro polovina vozača u svetu ne zna zakonom dozvoljenu količinu alkohola prilikom vožnje

Samo 18% vozača zna kolika je zakonom dozvoljena količina alkohola prilikom upravljanja vozilom, dok 46% ljudi samo misli da zna. Pored toga, 28% vozača smatra da njihova kultura dozvoljava da se upravlja vozilom pod uticajem alkohola, pokazali su rezultati  međunarodnog istraživanja koje je sprovela kompanija HEINEKEN u deset zemalja sveta, a koji su predstavljeni studentima Fakulteta organizacionih nauka u okviru globalne Heineken® kampanje „When you drive, never drink“.

„Činjenica je da mnogi faktori kao što su uticaj društva i kulture, svesti, trenutka u kom se nađemo utiču na problem vožnje pod dejstvom alkohola. Ne dozvolite da se lepo veče sa prijateljima pretvori u noćnu moru koja će vam promeniti živote. Naša je želja da predstavimo i kontinuirano promovišemo odgovornu konzumaciju kao društvenu normu ponašanja kada je vožnja u pitanju“, izjavio je predstavnik kompanije HEINEKEN Srbija Goran Stupar.

Posledice vožnje pod dejstvom alkohola, kao i realne primere iz saobraćaja prikazao je studentima predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

„Saobraćajne nezgode u kojima učestvuju vozači pod uticajem alkohola najčešće se događaju tokom noći odnosno u ranim jutarnjim satima između 2 i 6 časova, i to najčešće petak na subotu i subota na nedelju. Upravo to je vreme karakteristično za noćne izlaske mladih vozača, koji su ciljna grupa kampanje“, rekao je Okanović.

Ekspert za medije i direktor za odnose sa klijentima u agenciji Golin Ivan Kleut govorio je studentima o promociji odgovornog ponašanja u medijima.

„Ne krivite medije za slike sa mesta saobraćajnih nezgoda. Ni novinari ih ne vole. ​Osim što nas informišu, kada mediji izveštavaju o saobraćajnim nezgodama prouzrokovanim zloupotrebom alkohola, ​oni ujedno šalju snažnu poruku o važnosti odgovornog ponašanja“, poručio je Kleut.

Studenti su imali priliku i da učestvuju u različitim edukativnim aktivnostima koje je za njih pripremila kompanija HEINEKEN Srbija – da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa na specijalnoj BATAK Champion Reaction mašini kako to rade profesionalni vozači.

Kompanija HEINEKEN Srbija i Komitet za bezbednost saobraćaja uspešno su sproveli radionice o odgovornoj konzumaciji na četiri fakulteta Univerziteta u Beogradu – Fakultetu organizacionih nauka, Pravnom, Saobraćajnom i Ekonomskom.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *