“Zoranov brk” Aleksandru Stojkoviću. Večeras na programu “Makbet” Ateljea 212 (FOTO)

PETE VEČERI NA “DANIMA ZORANA RADMILOVIĆA” KOMAD U REŽIJI MARKA MISIRAČA „SINOVI UMIRU PRVI“ – ZORANOV BRK DOBIO ALEKSANDAR STOJKOVIĆ – INSCENACIJA MATIŠIĆEVOG TEKSTA I SJAJNA IGRA  ANSAMBLA NARODNOG POZORIŠTA REPUBLIKE SRPSKE IZ BANJA LUKE NAGRAĐENA DUGOTRAJNIM I GROMOGLASNIM APLAUZOM U PREPUNOJ SALI – „OVA NAGRADA MI MNOGO ZNAČI I PRAVA JE ČAST DRŽAT OVU NAGRADU U SVOJIM RUKAMA“ IZJAVIO NAKON DODELE ALEKSANDAR STOJKOVIĆ 

Pete večeri “Dana Zorana Radmilovića” festivalska publika videla je komad Mate Matišića. 

U celoj paleti dobrih tumačenja odlučeno je da “Zoranov brk” ipak ponese Aleksandar Stojković. Reklo bi se više nego zasluženo za snažno i sugestivno tumačenje Mićuna.

„Ova nagrada mi mnogo znači i prvi put sam je dobio, pogotovu u ovakvoj konkurenciji glumaca ali to mi je samo  podstrek za dalji rad. Jedini dokaz da glumac nešto vredi je njegovo trajanje. Prava je čast držat ovu nagradu u rukama.“

“Sinovi umiru prvi” je tragikomedija i deo je dramske “Posmrtne trilogije”. U ovom čitanju reditelja Marka Misirače i dramaturga Ivana Velisavljevića, radnja, kupoprodaja nestalih pokojnika u skorim ratovima najbližima, preselila iz Dalmatinske Zagore u Srpsku Krajinu. Ništa se nije promenilo – i ovde se kriminalci bogate na roditeljskoj nesreći, a povratnici sa ratišta, u postraumatskom sindromu, ubijaju i svoje, kad im se suzi svest. Nesreća se samo umnožava, rat se, po prestanku dejstava i po nastupanju takozvanog mira, seli u familiju, u porodicu, u kojoj se nikada ne znaju sve informacije o uzrocima i posledicama pogibija najbližih. Ko je zaista kriv za smrt brata ili rođaka pokaže tek kada i njega ubiju. Tada od rođaka nastanu ljuti neprijatelji, koji grobove brane puškama.

Govoreći o publici i nagradi, koju je dobio Aleksandar je rekao da jeste velika uloga međutim da je bilo ko iz ansambla dobio Brk ne bi bilo nepravedno, čak i statitisti, jer svaka mala uloga koja se pojavi je bitna u predstavi. I kod nas ne postoji uslov da ne možemo da dođemo, ako predstava prođe selekciju. “Ja sam i prethodnih godina dolazio i učestvovao na ovoj manifestaciji. I za nas je jako značajno zbog imena Zorana Radmilovića, zbog ovog pozorišta i zbog ljudi, publike. Naišli smo na dobronamerne ljude, publiku i to je divota za glumce. Zaječar je  predivan i jako lep i uređen grad, kao i sama zgrada pozorišta. Divota.”

Značajna dimenzija Matišićevog pozorišnog komada je humor, sličan gorkom smehu. Iskopava se telo majke mafijaša, da bi se njime trgovalo u razmeni informacija o ubijenima u ratu, kojima se grob ne zna! Sve ima apsurdnu stranu, pa iz Beograda stiže ratni drug i priprema se iskopavanje još značajnijih pokojnika na Novom groblju! No, tragedija je neizbežna, i ona će se, nažalost, na kraju i dogoditi. A očekivala se sve vreme.

Predstava Marka Misirače je jednostavna i efektna. Priča drži pažnju, a akteri, na čelu sa Aleksandrom Stojkovićem (Mićun), Boškom Đurđevićem (Luka) i Ljubišom Savanovićem (Božo) su u impresivnoj koncentraciji i nadahnuću za odličnu kolektivnu igru na koju zaječarska publika nije ostala ravnodušna. Sjajna scenografija, kostimi, jednom rečju odlična predstava.

“Teško je bilo šta reći posle ovakve predstave. Nekad ćutanje govori više od reči.” rekao je Davor Marušić v.d. upravnika zaječarskog pozorišta i direktor festivala prilikom uručivanja zahvalnice Naradnom pozorištu Republike Srpske za učešće.

Ovo je inače šesto gostovanje banjalučkog pozorišta na Danima. Pozorišna publika za 25 godine postojanja Dana videla je komade: Pigmalion, Porodične priče, Laža i paralaža, Gospođa ministarka, Mrešćenje šarana. Kako je najavljeno u direkciji festivala saradnja sa teatrima u okruženju biće nastavlejna i u godinama, koje su pred nama.

Šeste večeri “Dana Zorana Radmilovića” na programu je komad “MAKBET” Ateljea 212 u režiji Anđelke Nikolić.  


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *