OPŠTINA KLADOVO NE POŠTUJE ZAKON O JAVNOM INFORMISANJU I MEDIJIMA

TV produkcija „Za media“ je danas podnela tužbu Upravnom sudu protiv opštine Kladovo zbog nezakonite odluke o dodeli sredstava za sufinansiranje projekata namenjenih javnom informisanje građana u 2015. godini.

Na ovom konkursu projekat Za medije je odbijen bez ikakvog obrazloženja, a sredstva su između ostalih dodeljena i partnerskom projektu “Agencije za konsalting i menadžment press centar Ist media Bor” i “Javnom preduzeću štampa radio i film Bor” što je u suprotnosti sa uslovima konkursa po dva osnova:

1. “Javno preduzeću štampa radio i film Bor” nema pravo učešća na konkursu jer je u pitanju medijska kuća koja se finansira iz javnog izvora (član 13 pravilnika).

2. „Agencija za konsalting i menadžment press centar Ist media Bor”  registrovana je za komunikaciju i odnose sa javnošću, što je u suprotnosti sa uslovima konkursa (član 12 pravilnika), osim ako se   projekat ne realizuju na sopstvenom mediju, što ovde nije slučaj jer se projekat realizuje na programu partnera “Javnog preduzeća štampa radio i film Bor”.

Ovo je očigledan pokušaj da se izigra zakon i nastavi sa finansiranjem Javnog preduzeća TV Bor. Zanimljivo je da je isti projekat već odbijen zbog navedenih razloga na konkursima u Negotinu, Knjaževcu i Boljevcu. To dokazuje da su u Kladovu bili upoznati sa činjenicom da je sporna konkusna prijava u suprotnosti sa zakonom, ali su sredstva ipak dodelili.

Za media skreće pažnju i na činjenicu da je Saša Trifunović, vlasnik „Agencije za konsalting i menadžment press centar Ist media Bor”, poverenik NUNS-a za Istočnu Srbiju i da bi on trebalo da se zalaže za dosledno sprovođenje Zakona o javnom informisanju i medijima, a ne da učestvuje u njegovom izigravanju. 

Takođe veoma je zanimljiv i zapisnik o radu komisije koju su činili Dragana Sotirovski, predsednica komisije, Jovanka Stefanović Stanojević na predlog UNS-a i Jelena Bujdić Krečković na predlog NUNS-a. U zapisniku se ni jednom rečju ne pominje projekat Za medie d.o.o, a iz uopštenog mišljenja o kvalitetu ponuđenih projekata, može se izvući zaključak da komisija, ili nije čitala projekat Za medije, ili se, iz samo njima znanih razloga, oglušila o propisane kriterijume za ocenjivanje.

Veoma žalimo što nema obrazloženja, jer bi u tom slučaju uvaženi članovi „stručne“ komisije morali da obrazlože zašto nije u interesu stanovnika opštine Kladovo da se na najgledanijim nacionalnim i kablovskim emiterima u Srbiji sa teritorije opštine Kladovo objave:

– Specijalna emisija od 30 min o katastrofalnim poplavama u Tekiji i Grabovici  – Prvi program RTS-a večernji termin
– Serijal ekoloških minijatura – N1
– Serijal polusatnih emisija o podunavskim selima – Pink 3
– Desetine informativnih sadržaja o životu i problemima ljudi – RTV Pink, TV Prva, B92
 
Naravno da bi obrazloženje odbijanja ovakih medijskih sadržaja bilo neodrživo, pa je komisija odlučila da ignoriše projekat Za medije. Problem je samo u tome što je obrazloženje po zakonu obavezno.

Nažalost, ovo nije jedini slučaj kršenja Zakona o javnom informisanju u istočnoj Srbiji, pa će zbog toga TV produkcija “Za media”, osim na sudu, na ove probleme ukazati i kroz istraživanje koje smo započeli.


Leave a Reply

Your email address will not be published.