Poražavajuća statistika pokazuje da deca u Srbiji najčešće stradaju kao putnici u automobilu, a razlog je što roditelji ne koriste dečja sedišta. Istraživanja su pokazala i da je svega 10 odsto dece tokom vožnje u sigurnosnim sedištima.
Deca do 12 godina ili niža od 135 centimetara voziće se u automobilima samo u specijalnim sedištima.Ove novine u Zakonu primenjivaće se najkasnije od 1. juna.
Uvideli smo da je izuzetno opasno kada su deca pozadi vezana sigurnosnim pojasem, a pritom nisu u dodatnom sedištu. U trenutku sudara, pojas im dođe ispod vrata i može da ih uguši ili teško povredi. Zato ćemo uvesti ovu novinu do 135 centimetara visine, a to je prosečna visina za dete do 12 godina – objašnjava član Radne grupe za izmenu Zakona o saobraćaju Damir Okanović.
Poražavajuća statistika pokazuje da deca u Srbiji najčešće stradaju kao putnici u automobilu,, a razlog je što roditelji ne koriste dečja sedišta. Istraživanja su pokazala i da je svega 10 odsto dece tokom vožnje u sigurnosnim sedištima.
– Najčešća zabluda roditelja je da su deca sigurnija u njihovom naručju. Istina je da se u trenutku sudara težina deteta višestruko povećava te da roditelju nemaju šanse da ih zadrže Okanović.
Pored ove izmene Zakona o saobraćaju do 1. juna će važiti novi propis kojim će se za nasilničku vožnju bez dozvole ili sa dva promila alkohola u krvi oduzimati vozilo. Vozači do 21 godine starosti i do dve godine od dobijanja vozačke dozvole neće smeti da voze od 23 sata do šest ujutru. Biće uvedeni i stroži propisi za tehničke preglede i obuku vozača koji će imati i video-nadzor.