Vozaci od 1. novembra do 1. aprila na vozilima moraju imati sve cetiri zimske gume ako se kolovozu nalazi sneg, led ili poledica, a strucnjaci preporucju kupovinu novih pneumatika.Auto-moto saveze Srbije podsetio je da dubina gazeceg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od cetiri milimetara.
“Ukoliko su vremenske prilike u toku zimske sezone takve da nema snega i leda na kolovozu, zimski pneumatici nece biti obavezni”, naveo je AMSS na svom sajtu.
Podseca se i da te odredbe važe od 2012. godine, kada je usvojen odgovarajuci pravilnik.Kupovina novih zimskih guma, u zavisnosti od proizvodaca i profila zajedno sa montažom kod vulkanizera predstavlja od oko prosecnih 200 evra, ali strucnjaci zbog bezbednosti preporucju gradanima da ne kupuju polovne pneumatike.
Direktor Komiteta za bebednost saobracaja Damir Okanovic izjavio je danas Tanjugu da je sa aspekta bezebdnosti mnogo bolje kupovati nove umesto polovnih pneumatika.
– Nije jedina bitna karakteristika polovne gume samo dubina šare vec je bitna i struktura odnosno sastav tog pneumatika a takdodje i oblik – rekao je Okanovic.
Prema njegovim recima, opasnost prilikom kupovine polovnih guma se ogleda u tome što kupac ne može golim okom da pronadje skrivene mane.
– To su nepravilan obliki ukoliko je guma deformisana iz nekog raloga… može biti deformisan je prerpela naglo kocenja, zato što je skinuta sa voizila koje je ucetvovalo u sudaru, usled dužeg stajanja automobila ili nepravilnog skladištenja tokom leta… – kaže on.
Okanovic je naveo da su sve to mane koje se ne mogu videti golim okom dodavši da problem može biti i sa starošcu pneumatika mada na njima postoje oznake proizvodnje.
– ‘Naši gradani, generalno ne znaju da prepoznaju oznake tako da se moze doci u situaciju da vozac kupi pneumatik koji jako lepo izgleda ali je star sedam osam godina … i zato što je star njegova struktura prosto nije odgovarajuca – rekao je on.
Prema njegovim recima, ako se kupuje nov pneumatik postoji garancija proizvodaca i guma je prošla proveru kvaliteta.