Kolumne

SMANJI GAS - uticaj brzine na nastanak saobraćajne nezgode

Statistički podaci na nivou Republike Srbije pokazuju da se brzina, kao uticajni faktor, prepoznaje kod jedne trećine svih saobraćajnih nezgoda i kod više od 50% smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama.

Vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi: osobini i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosverskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja, i drugim saobraćajnim uslovima tako da može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi, ili ima razloga da predvidi.

Značaj korišćenja dečijih auto sedišta i sigurnosnih pojaseva

Kada se vozilo sudari sa drugim automobilom u pokretu ili udari u neki objekt pored puta (zgrada, drvo bandera itd.), usled siline udarca naglo se zaustavlja. Ali zbog inercije svi objekti koji nisu vezani, uključujući i putnike, nastavljaju da se kreću ka tački udarca istom brzinom kojom se automobil kretao pre sudara, sve dok ne naiđu na neku prepreku. To može biti sedište, vetrobransko staklo ili volan, a od siline udara mogu i izleteti iz vozila. Pored toga što telo nastavlja da se kreće, usled inercije kreću se i unutrašnji organi putnika, pa mogu udarati jedan o drugi ili o skelet.

Bezbednost pešaka na teritoriji grada Zaječara

Pešaci su jedna od najranjivijih kategorija učesnika u saobraćaju. Nisu uvek vidljivi vozačima, pogotovo vozačima velikih kamiona i autobusa, a ukoliko dođe do nezgode sa vozilima, gotovo da nemaju nikakve šanse da izbegnu teške posledice. Zato pešaci moraju da budu vrlo pažljivi i da nikada ne rizikuju u situacijama kada dele put sa ostalim vozilima. 

Starija lica (65+) u saobraćaju najviše stradaju u svojstvu pešaka

Lica starija od 65 godina su jedna od najrizičnijih starosnih kategorija učesnika u saobraćaju. Generalno, u Srbiji putna infrastruktura, ulice, trotoari, pešački prelazi i zone velike atrakcije nisu prilagođene za bezbedan pešački saobraćaj, što se posebno odražava na ovu starosnu populaciju.

Bezbednost motociklista u saobraćaju na teritoriji grada Zaječara

U okviru oblasti bezbednosti saobraćaja motociklisti zauzimaju visoko mesto na skali rizika stradanja. Prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji, mopedisti i motociklisti su proglašeni ranjivim kategorijama učesnika u saobraćaju. Zajedno sa pešacima, na globalnom nivou, motociklisti predstavljaju najugroženiju kategoriju učesnika u saobraćaju, imajući u vidu da zbirno čine oko 45% ukupnog broja svih poginulih u saobraćajnim nezgodama.

Bezbednost biciklista u saobraćaju

Ključni problem, bezbednosti biciklista u saobraćaju, je njihova ranjivost, s obzirom da i pri relativno malim brzinama često zadobijaju teške telesne povrede, uglavnom zbog toga što je njihova jedina zaštita njihova odeća. Takođe bitan problem je i nepostojanje odgovarajuće infrastrukture (biciklističke staze i trake), te su biciklisti primorani da za kretanje u saobraćaju koriste površine namenjene za kretanje motornih vozila. 

Upozoravamo vas da su video objave u ovom tekstu uznemiravajuće sadržine...

Mladi ljudi za volanom su u opasnosti najviše zbog neiskustva i nedovoljnog poznavanja pravila i propisa u saobraćaju

Na teritoriji Republike Srbije se prosečno na dnevnom nivou dogodi 100 saobraćajnih nezgoda u kojima 50 lica zadobije teže ili lakše povrede, dok dve osobe smrtno stradaju. U proteklih 35 godina u Republici Srbiji je poginulo oko 40.000 ljudi, dok je preko 500.000 teže i lakše povređeno.

Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja

Deca u vozilu najčešće stradaju zbog nekorišćenja sigurnosnih pojaseva i zaštitnih sedišta

Bezbednost u lokalnoj zajednici jedno je od suštinskih pitanja kome se danas posvećuje dosta pažnje u naučnim krugovima. Pošto je bezbednost saobraćaja samo jedan od segmenata celokupnog sistema bezbednosti, njoj se kao izuzetno značajnoj naučnoj disciplini, koja je sastavni deo svakodnevnog života, takođe mora pridodati veliki značaj.

MI SMO S JUGA

Nikad nisam voleo Ladu. Nikad je nismo ni imali, ali vozio je otac neku belu, službenu. Ponekad ju je "zloupotrebljavao u privatne svrhe" i sećam se da bi se taj crveni skaj na sedištima uvek usijao leti, a i širio se i neki nesnosan miris od koga mi je bilo muka. Od buke motora teško da se moglo i razgovarati. Kažu, bila je neuništiva kao tenk, a u stvari, kvarila se mnogo više i češće nego što su rusofili želeli da priznaju, baš kao i ona bugarska, Žiguli.

RAZORUŽAVANJE

Ovih dana je domaću javnost šokirao odlazak u zatvor udovice iz Gornjeg Milanovca, zbog propusta da na vreme preregistruje trofejno oružje koje je nasledila od supruga. Žena je odbila da plati prekršajnu kaznu od 5 hiljada dinara, jer se nije osećala krivom što nije čitala uputstva sa sajta MUP-a, pa je umesto toga odvedena na izdržavanje petodnevne zatvorske kazne. Sličan slučaj je zadesio i 86- togodišnju prijateljicu moje majke, protiv koje se vodi prekršajni postupak zbog iste stvari.

Pages